joi, 20 mai 2010

Starchild. Cu picioarele pe pamant despre teorii extraterestre

Momentele de criza au si ele farmecul lor. E o chestiune de abordare personala. Pana la urma conteaza modul in care te raportezi la ele. In Kanzi (chineza mandarin), criza este compusa din doua pictograme: pericol si oportunitate. Pesimistul vede in orice oportunitate o problema, iar eu incerc sa vad in orice problema o oportunitate. Si criza din Romania e o mare oportunitate de a cunoaste, de a reflecta, de a dezbate, de a indrepta. Pentru a scoate statul din criza, e nevoie de interventia externa a FMI. Pentru a scoate romanul din criza, e nevoie de credinta. In ce? In el, in cei din jur etc.

Personal cred ca solutiile propuse in Romania pentru a reduce deficitul bugetar au multe in comun cu teoriile extraterestre. Si pentru ca au ajuns in discutie, imi amintesc seminarul la care am participat anul trecut, sustinut de Lloyd Pye (autor al cartii “Everything you know is wrong”). Principala sa teorie face parte din categoria celor “interventioniste” care scot la iveala diverse dovezi in sprijinul ipotezei ca omul a beneficiat de-a lungul timpului de un substantial ajutor extern, atat la nivel genetic, cat si la nivel tehnologic si cultural. Argumentele prezentate nu m-au convins, insa nu pot sa nu iau in considerare faptul ca multe din “adevarurile” universal acceptate astazi au fost candva pura fantezie. Dincolo de experienta inedita si de cartea din biblioteca (The Starchild Skull – Genetic enigma or human-alien hybrid) exista intrebari la care caut raspunsuri.
Analogia intre tema seminarului si starea de fapt din Romania poate parea bizara, insa poate avem nevoie de o interventie “divina” pentru a ne reveni ca societate.

3 comentarii:

  1. Cristian Zainea21 mai 2010 la 14:19

    Foarte interesanta abordare !!! Desi sunt convins si eu ca nu suntem singurele fiinte din univers cu "materie cenusie" eu unu nu m-as fi gandit asa de departe incat sa astept/accept ajutorul lor pentru a iesi din acest... As fi insa bucuros de ospeti si sunt sigur ca am avea ce sa invatam de la ei.


    Despre chinezi nu trebuie sa te mire nimic. Mentalitatea lor si spiritul de sacrificiu sunt 2 atribute care din pacate nu se regasesc si la noi... Din acest motiv ei sunt pe punctul de a deveni cea mai puternica tara din lume iar noi organizam mitinguri cu profesorii ce pierd 25% din salariu...

    Asta e... Vorba poetului: "Nu, nu, nu ne-am nascut in locul potrivit !"

    Respekt!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate putin cam fortata analogia, sau "bizara" cum spui tu.
    Eu cred ca solutia pentru problemele actuale este mult mai aproape de noi si cauzele pentru care solutia nu este aplicata tin mai degraba de un cinism extrem al unui conducator, pe fondul unei lasitati fata unor presiuni externe.
    Asumarea masurilor anunate in fata parlamentului inseamna doar: "eu fac ce vreau si nu imi pasa de nimeni".
    Din pacate suntem pusi tot timpul in a alege intre multe rele si normal alegem raul cel mai mic si asa intram intr-un looping continuu.
    Nu ne ramane decat sa incercam pe cont propriu...poate in alta parte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu prea sunt de acord cu tine.
    Cred ca tocmai faptul ca am asteptat o "interventie divina" ne-a adus in starea in care suntem.
    In schimb am putea sa iesim din starea de vegetare si sa profitam de oportunitatile pe care chiar tu spui ca le avem.

    RăspundețiȘtergere